VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Rezervácia ubytovacích a súvisiacich služieb
Prevádzkovateľ:
Obchodné meno: Matej Budaj
Miesto podnikania: Cintorínska 387/10, 059 18 Spišské Bystré
IČO: 46997016
IČ DPH: SK1076609996
Vedený v registri Okresného úradu Poprad, pod č. 740-28551
Kontakt:
tel. č.: 0904 953 385
e-mail: info@skandinavskedomceky.sk
Čl. I. – ÚVODNÉ USTANOVENIA
- Prevádzkovateľ Matej Budaj, s miestom podnikania: Cintorínska 387/10, 05918 Spišské Bystré, IČO: 46997016, IČ DPH: SK1076609996, vedený v registri Okresného úradu Poprad, pod č. 740-28551 (ďalej ako ,,prevádzkovateľ“ alebo ,,obchodník“) poskytuje služby klientom vo svojich zariadenia.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako ,,VOP“) upravujú poskytovanie ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa a práva a povinnosti s tým súvisiace klientom fyzickým osobám – spotrebiteľom. Práva a povinnosti vyplývajúce z rezervácie služieb poskytovaných prevádzkovateľom klientom – podnikateľom upravuje zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
- Všetky zákonné informácie v zmysle ustanovení zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ďalšími všeobecne platnými právnymi predpismi SR poskytuje prevádzkovateľ pre klienta – spotrebiteľa zverejnením na webovej stránke už pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku. Klientom sa pred uskutočnením každej jednotlivej rezervácie, t. j. pred uskutočnením objednávky, odporúča oboznámiť sa s aktuálne platným a účinným znením týchto VOP, ktoré zároveň predstavujú aj ubytovací poriadok prevádzkovateľa, ako aj s reklamačným poriadkom prevádzkovateľa, ktorý je súčasťou týchto VOP (pozn.: viď Čl. VIII. – REKLAMAČNÝ PORIADOK týchto VOP), nakoľko pre úpravu vzájomných práv a povinností prevádzkovateľa a klienta a / alebo osoby čerpajúcej ubytovacie služby a s tým súvisiace služby poskytované prevádzkovateľom je rozhodujúce znenie týchto VOP, ktoré zároveň predstavujú ubytovací poriadok prevádzkovateľa, ako aj Reklamačný poriadok, ktorý je súčasťou týchto VOP (pozn.: viď Čl. VIII. – REKLAMAČNÝ PORIADOK týchto VOP).
- Tieto VOP sú zverejnené na webovej stránke prevádzkovateľa ako aj v tlačenej podobe v prevádzkových zariadeniach prevádzkovateľa.
- Prevádzkovateľ je oprávnený tieto VOP jednostranne zmeniť a takáto zmena je voči klientom účinná a nadobúda platnosť odo dňa zverejnenia aktuálneho znenia VOP na webovej stránke prevádzkovateľa. Pre rezerváciu klienta je rozhodujúce znenie VOP platné a účinné ku dňu uskutočnenia rezervácie zo strany klienta. Prevádzkovateľ je zároveň oprávnený jednostranne zmeniť aj Prevádzkový poriadok ubytovacieho zariadenia karavánového typu a Prevádzkový poriadok zariadenia starostlivosti o ľudské telo, ktoré sú zverejnené v tlačenej podobe v ubytovacím zariadeniach prevádzkovateľa (pozn.: klient je povinný dodržiavať Prevádzkový poriadok ubytovacieho zariadenia karavánového typu a Prevádzkový poriadok zariadenia starostlivosti o ľudské telo), pričom ich zmena je voči klientom účinná a nadobúda platnosť odo dňa zverejnenia ich aktualizovanej tlačenej verzie v ubytovacích zariadeniach klienta.
Čl. II. – VZNIK ZMLUVNÉHO (PRÁVNEHO) VZŤAHU
- Zmluvný (právny) vzťah vzniká medzi stranami na základe zmluvy alebo iného dvojstranného právneho úkonu – písomnej, ústnej (osobnej), telefonickej alebo e-mailovej objednávky klienta s povinnosťou platby, potvrdenej zo strany prevádzkovateľa, t. j. okamihom, kedy je klientovi zo strany prevádzkovateľa doručený dokument – potvrdenie rezervácie. V prípade, že rezervácia, objednávka, prípadne darčekový poukaz (pozn.: ak ho bude prevádzkovateľ vydávať) nebude zo strany prevádzkovateľa potvrdený, záväzkový zmluvný vzťah medzi potencionálnym klientom a prevádzkovateľom nevzniká a klient nemá nárok na čerpanie nepotvrdených produktov prevádzkovateľa (pozn.: produktami sa pre účely týchto VOP rozumejú tovary a/alebo služby) a ani nemá nárok na uplatnenie darčekového poukazu vydaného zo strany prevádzkovateľa.
- Dokument – potvrdenie rezervácie, resp. takáto e-mailová správa sa považuje za doručenú o 9:00 hod. v deň nasledujúci po jej odoslaní v prípade, ak v tejto lehote nepríde odosielajúcej strane, t. j. prevádzkovateľovi, správa o nemožnosti jej doručenia. V prípade, že klient neobdrží e-mailovú správu obsahujúcu dokument – potvrdenie rezervácie do piatich (5) pracovných dní od rezervácie produktov prevádzkovateľa, odporúča sa klientovi kontaktovať prevádzkovateľa telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
- Do okamihu doručenia dokumentu – potvrdenie rezervácie prevádzkovateľom klientovi nie je rezervácia záväzná pre žiadnu zo strán a klientovi nevzniká právo na vyhradenie ním dopytovaného produktu prevádzkovateľa, ani právo na cenu služieb uvedenú v cenovej ponuke, t. j. ide o tzv. nezáväznú rezerváciu. Rezervácia sa stáva záväznou až okamihom doručenia dokumentu – potvrdenie rezervácie prevádzkovateľom.
- Potvrdením rezervácie, t. j. doručením dokumentu – potvrdenie rezervácie klientovi, resp. takáto e-mailová správa doručená prevádzkovateľom na e-mailovú adresu klienta, je medzi klientom a poskytovateľom uzatvorená zmluva o ubytovaní podľa ust. § 754 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, pričom takáto zmluva bude predstavovať zmluvu, medzi prevádzkovateľom ako obchodníkom a klientom ako spotrebiteľom, uzatvorenú na diaľku podľa ust. § 14 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Uzatvorením zmluvy o ubytovaní vznikne klientovi právo, aby mu poskytovateľ poskytol krátkodobé ubytovanie v rezervovanom ubytovacom zariadení, na dobu a za podmienok podľa potvrdenej rezervácie (pozn.: t. j. na dobu a za podmienok uvedených v dokumente – potvrdenie rezervácie). Zmluva o využívaní ubytovacích služieb sa uzatvára na dobu určitú.
- Pokiaľ objednávku produktov z poverenia klienta odovzdá poskytovateľovi tretia osoba (sprostredkovateľ), potom podmienky spolupráce upravuje zmluva, uzavretá medzi poskytovateľom a sprostredkovateľom.
- Klient má možnosť rezervovať si produkty poskytované prevádzkovateľom prostredníctvom internetového rezervačného systému prevádzkovateľa dostupného na webovej stránke prevádzkovateľa, písomnej, ústnej (osobnej), telefonickej alebo e-mailovej objednávky alebo prostredníctvom sprostredkovateľských stránok (pozn.: napr. booking.com, hauzi.sk a pod.).
- Ponúkané služby a tovary (darčekový poukaz) si klient môže objednať u prevádzkovateľa osobne, telefonicky, e-mailom alebo prostredníctvom internetového rezervačného systému prevádzkovateľa dostupného na webovej stránke prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ preverí dostupné voľné kapacity a termíny k požadovaným produktom a v prípade voľných kapacít bude rezervácia / objednávka produktov klienta, prípadne darčekový poukaz, záväzne potvrdený a klientovi bude zaslaný dokument – potvrdenie rezervácie s podmienkami, prípadne zálohová faktúra k úhrade s uvedenou dobou splatnosti.
- Rezerváciu ubytovacích a s tým spojených služieb prevádzkovateľa, resp. rezerváciou produktov prevádzkovateľa (uskutočnením objednávky) klient vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktoré zároveň predstavujú aj ubytovací poriadok prevádzkovateľa, ako aj s reklamačným poriadkom prevádzkovateľa, ktorý je súčasťou týchto VOP (pozn.: viď Čl. VIII. – REKLAMAČNÝ PORIADOK týchto VOP), porozumel im a vykonaním samotnej rezervácie s nimi súhlasí.
- Pre riadne a úplné vybavenie klienta bude rezervácia (objednávka) obsahovať najmä:
- meno a priezvisko;
- adresu trvalého pobytu klienta;
- číslo občianskeho preukazu alebo cestovného dokladu;
- dátum narodenia a štátnu príslušnosť cudzincov;
- telefonický kontakt a/alebo e-mailovú adresu;
- dátum príchodu, prípadne aj počet a mená ďalších klientov, ak bude objednávka pre viac klientov a v prípade osôb mladších ako 18. rokov aj ich vek;
- požadovaný typ ubytovania alebo inej služby, darčekového poukazu;
- vlastnoručný podpis objednávateľa (v prípade osobnej objednávky), miesto a dátum objednávky.
- Údaje v poradí 1. až 3. uvedené vyššie v bode 9. tohto článku VOP (t. j. meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu klienta, číslo občianskeho preukazu alebo cestovného dokladu) je poskytovateľ povinný spracovať pre potreby preukaznej evidencie podľa ust. § 37 až 43 zákona č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady a Všeobecne záväzné nariadenia obcí, v ktorých sa ubytovacie zariadenia nachádzajú a ktoré pojednávajú o miestnej dani za ubytovanie, ďalej pre vedenie účtovníctva, evidenciu a riešenie reklamácií. Evidencia týchto údajov je preto právnou povinnosťou vzťahujúcou sa na prevádzkovateľa a nevyžaduje informovaný súhlas ubytovaných klientov.
- Údaje v poradí 4. uvedené vyššie v bode 9. tohto článku VOP (t. j. číslo občianskeho preukazu alebo cestovného pasu) je Prevádzkovateľ povinný spracovať podľa ust. § 112 až 113 zákona č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Evidencia týchto údajov je preto právnou povinnosťou vzťahujúcou sa na Prevádzkovateľa a nevyžaduje informovaný súhlas ubytovaných hostí.
- Údaj v poradí 5. uvedený vyššie v bode 9. tohto článku VOP (t. j. dátum narodenia a štátna príslušnosť) je potrebný pre komunikáciu s ubytovanými klientami pre účely oprávnených záujmov prevádzkovateľa.
- Údaje uvedené pod bodom 9. tohto článku VOP sú použité výhradne zákonom stanoveným spôsobom a na dobu nevyhnutne potrebnú pre poskytovanie objednaných produktov prevádzkovateľa, prevádzkovateľ ich neposkytuje tretím osobám a nevyužíva ich ani na marketingové účely. Na spracovanie uvedených údajov prevádzkovateľ nevyužíva iných sprostredkovateľov.
- Prevádzkovateľ môže odmietnuť objednávku, ktorá nespĺňa požiadavky potrebné k riadnemu zaevidovaniu a objednaniu ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov prevádzkovateľa, prípadne sú údaje v objednávke neúplné, nepresné alebo rozporuplné s týmito VOP.
- Klient je povinný pri uskutočňovaní rezervácie uviesť presný počet osôb, ktoré majú byť účastníkom ním rezervovaného pobytu, v prípade detí vo veku do 18 rokov aj ich vek. Rozhodujúcim okamihom pre určenie veku detí do 18 rokov je deň nástupu na pobyt. V prípade, že klient, ktorý uskutočňuje rezerváciu, nie je účastníkom pobytu, je povinný uviesť meno a priezvisko plnoletej osoby, e- mailovú adresu a telefónne číslo, v prospech ktorej bude rezervácia uskutočnená.
Čl. III. – REZERVÁCIA
- ONLINE REZERVÁCIA
- Pri onlinerezervácii má klient možnosť vyhľadať si aktuálne voľné ubytovacie kapacity v ubytovacích zariadeniach prevádzkovateľa, v rámci ktorých prevádzkovateľ poskytuje ubytovacie a s tým súvisiace služby, podľa požiadaviek zadaných klientom v online rezervačnom systéme prevádzkovateľa (pozn.: napr. ubytovacie zariadenie, dátum príchodu, dátum odchodu, počet osôb a pod.), ktorý je zverejnený na webovej stránke prevádzkovateľa, za ceny uvedené priamo pri online rezervácii na webovej stránke prevádzkovateľa po zadaní požiadaviek klienta vo formulári tam umiestnenom.
- Pri online rezervácii po výbere základných požiadaviek klienta (pozn.: napr. ubytovacie zariadenie, dátum príchodu, dátum odchodu, počet osôb, doplnkové služby a pod.) klient vyplní všetky vo formulári požadované údaje.
- Pri online rezervácii klient uhradí cenu ním rezervovaných ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa prostredníctvom:
- online platobná brána – prevádzkovateľ využíva platobnú bránu zastrešenú spoločnosťou ČSOB (pozn.: vďaka tejto platobnej metóde môže klient zaplatiť online bez prihlasovania sa do internet bankingu jednoducho a bezpečne);
- platba na mieste – pri možnosti platby na mieste môže klient zaplatiť v hotovosti alebo pomocou terminálu platobnou kartou (pozn.: prípadne po dohode s prevádzkovateľom je klient oprávnený vykonať úhradu prostredníctvom bankového prevodu na bankovú účet prenajímateľa), pričom pri možnosti platby na mieste sa pri rezervácií platí záloha 50 % z ceny rezervácie;
- uplatnenie darčekového poukazu podľa podmienok uvedených v týchto VOP.
- O možnostiach platby je klient informovaný priamo na webovej stránke prevádzkovateľa pri uskutočňovaní rezervácie.
- Po vyplnení všetkých požadovaných údajov vo formulári a po výbere spôsobu platby bude klientovi bezodkladne zaslaný na klientom zadanú e-mailovú adresu pri uskutočňovaní rezervácie dokument – potvrdenie rezervácie, s uvedením rezervačného čísla. V dokumente – potvrdenie rezervácie sú okrem rezervačného čísla uvedené základné informácie o pobyte a účastníkoch pobytu, rezervovaných a uhradených službách, resp. produktoch poskytovaných prevádzkovateľom, informácie o ubytovacom zariadení, informácie (formou odkazu na príslušné internetové stránky) o VOP a storno podmienkach, a ďalšie doplňujúce informácie (pozn.: check-in, check-out, možnosť ubytovania so zvieraťom, možnosti doplnkových služieb a pod.).
- Rezervačné číslo slúži ako kontaktný údaj pre realizáciu akýchkoľvek ďalších úkonov súvisiacich s rezerváciou zo strany klienta. Klient je povinný rezervačné číslo bezpečne si uchovať a mať ho v prípade potreby k dispozícii.
- OFFLINE REZERVÁCIA
- E-MAILOVÁ OFFLINE REZERVÁCIA
- Pri offline rezervácii prostredníctvom e-mailu má klient možnosť kontaktovať prevádzkovateľa e-mailom na e-mailové adresy zverejnené na webovej stránke prevádzkovateľa za účelom získania cenovej ponuky pre ním vybrané produkty poskytované prevádzkovateľom. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo odkázať klienta na uskutočnenie online rezervácie prostredníctvom online rezervačného systému prevádzkovateľa zverejneného na webovej stránke prevádzkovateľa.
- V obsahu e-mailu je klient povinný uviesť základné požiadavky na produkty poskytované prevádzkovateľom (pozn.: napr. ubytovacie zariadenie, počet osôb, dátum príchodu a dátum odchodu, meno a priezvisko klienta, prípadne ďalšie požiadavky klienta a pod.). Po doručení e-mailového dopytu klienta prevádzkovateľ buď kontaktuje klienta s požiadavkou na upresnenie ním zaslaných kritérií alebo doplnenie potrebných informácii, alebo v prípade komplexného dopytu zašle prevádzkovateľ klientovi na jeho e-mailovú adresu, z ktorej bol prevádzkovateľovi doručený e-mailový dopyt na rezerváciu produktov poskytovaných klientom, cenovú ponuku služieb vypracovanú podľa požiadaviek klienta zadaných v e-maile. Klientovi je možné cenovú ponuku zaslať aj na inú e-mailovú adresu uvedenú klientom v jeho e-mailovom dopyte. Pre vylúčenie pochybností platí, že ak nie je klientom uvedená iná e-mailová adresa, je cenová ponuka zasielaná vždy výlučne na e-mailovú adresu, z ktorej bol e-mailový dopyt doručený prevádzkovateľovi. Prevádzkovateľ nezodpovedá za nedoručiteľný, resp. nedoručený e-mail a rozhodujúci je údaj o odoslaní elektronickej komunikácie zo strany prevádzkovateľa na e-mailovú adresu, ktorú uviedol klient.
- Platnosť cenovej ponuky podľa bodu 2. uvedeného vyššie v tomto článku VOP je 24 hodín od okamihu jej vytvorenia prevádzkovateľom a je cenovou ponukou nezáväznou, t. j. nepredstavuje právo klienta na ním vybrané produkty poskytované prevádzkovateľom ani cenu produktov poskytovaných prevádzkovateľom.
- V prípade, že si klient z prevádzkovateľom zaslanej cenovej ponuky vyberie niektorú, v priebehu 24 hodín kontaktuje e-mailom prevádzkovateľa s potvrdením záujmu s uvedením konkrétnych údajov o pobyte a jeho podmienkach rezervovaných služieb (pozn.: ubytovacie zariadenie, dátum príchodu a dátum odchodu, počet účastníkov a pod.). Ak do momentu doručenia potvrdenia záujmu zo strany klienta prevádzkovateľovi dôjde k zániku možnosti rezervácie klientom vybratých produktov poskytovaných prevádzkovateľom (pozn.: napr. ubytovacia kapacita a pod.) alebo k zmene ceny, zašle prevádzkovateľ klientovi novú cenovú ponuku a v prípade, že klient nemá o zmenu záujem, komunikácia medzi klientom a prevádzkovateľom, ako aj dopyt a ponuka zanikajú, pričom klientovi nevzniká právo na akúkoľvek finančnú či nefinančnú náhradu alebo náhradu škody. Ak medzitým došlo k úhrade klientom vybratých produktov poskytovaných prevádzkovateľom, vráti prevádzkovateľ klientovi ním uhradenú sumu v lehote 14 dní odo dňa zániku dopytu a ponuky, a to bezhotovostným bankovým prevodom na bankový účet klienta, z ktorého klient realizoval takúto platbu. V prípade, že klientom vybraté produkty poskytované prevádzkovateľom a/alebo ich cena do okamihu doručenia potvrdenia záujmu klienta prevádzkovateľovi sú aktuálne a platné, alebo ak klient v prípade, že tieto sa zmenili, prejaví záujem aj o zmenené produkty poskytované prevádzkovateľom a/alebo ich cenu, zašle prevádzkovateľ klientovi e-mailom dokument – informácia o predbežnej rezervácii obsahujúci údaje o klientom vybratých produktoch poskytujúcich prevádzkovateľom, meno a priezvisko klienta, číslo rezervácie, dátum príchodu a odchodu, počet účastníkov, cenu pobytu, informáciu čo je v cene pobytu zahrnuté, platobné podmienky, storno podmienky a pod.).
- Dokument – informácia o predbežnej rezervácii je zároveň podkladom pre realizáciu úhrady klientom zvolených produktov poskytovaných prevádzkovateľom, ktorý obsahuje informácie o platobných podmienkach, lehote splatnosti, variabilnom symbole platby a spôsobe platby. V prípade neuvedenia správneho čísla variabilného symbolu (číslo rezervácie) nie je možné zo strany prevádzkovateľa platbu klienta priradiť, a preto sa takto uskutočnená platba považuje za nezrealizovanú. Lehota splatnosti klientom vybratých služieb je spravidla 3 pracovné dni odo dňa doručenia dokumentu – informácia o predbežnej rezervácii klientovi. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo individuálne určiť inú lehotu splatnosti ako je uvedená v predchádzajúcej vete. V prípade neuhradenia ceny riadne a včas (pozn.: v správnej výške s uvedením správneho variabilného symbolu a v lehote splatnosti), je predbežná rezervácia prevádzkovateľom zrušená a klientovi právo na predbežnú rezerváciu zaniká a klientovi je e-mailom zaslané vyrozumenie o zrušení predbežnej rezervácie, pričom klientovi nevzniká právo na akúkoľvek finančnú či nefinančnú náhradu alebo náhradu škody. Prevádzkovateľ a klient sa môžu dohodnúť, že klient zrealizuje platbu za objednaný pobyt v ubytovacích zariadeniach prenajímateľa, resp. za objednané produkty prenajímateľa, ktoré klient uskutočnil offline rezerváciu prostredníctvom e-mailu, platbou na mieste, pričom pri možnosti platby na mieste sa pri rezervácií platí záloha 50% z ceny rezervácie (pozn.: pri platbe na mieste môže klient zaplatiť v hotovosti alebo pomocou platobnej karty, prípadne po dohode s prevádzkovateľom prostredníctvom bankového prevodu na bankovú účet prenajímateľa) alebo uplatnením darčekového poukazu podľa podmienok uvedených v týchto VOP, prípadne iným dohodnutým spôsobom.
- Po úhrade klientom vybratých produktov poskytovaných prevádzkovateľom je klientovi e-mailom zaslaný dokument – potvrdenie rezervácie s uvedením rezervačného čísla (pozn.: v prípade, ak sa prenajímateľ a klient dohodnú na platbe prostredníctvom platby na mieste tak ako je uvedené vyššie v bode 5. tohto článku VOP, bude klientovi e-mailom zaslaný dokument – potvrdenie rezervácie s uvedením rezervačného čísla po úhrade zálohy 50% z ceny rezervácie a v prípade, ak sa prenajímateľ a klient dohodnú na platbe uplatnením darčekového poukazu, tak ako je uvedené vyššie v bode 5. tohto článku VOP, bude klientovi e-mailom zaslaný dokument – potvrdenie rezervácie s uvedením rezervačného čísla po preukázaní sa platným darčekovým poukazom, resp. uvedením kódu, ktorý prináleží pre konkrétny darčekový poukaz a je na darčekovom poukaze uvedený). V dokumente – potvrdenie rezervácie sú okrem rezervačného čísla uvedené aj základné informácie ako napr. informácie o pobyte a účastníkoch pobytu, rezervovaných a uhradených službách, platobných podmienkach, informácie (formou odkazu na príslušné internetové stránky) o VOP a storno podmienkach, a ďalšie doplňujúce informácie (check-in, check-out, možnosť ubytovania so zvieraťom, možnosti doplnkových služieb a pod.). Rezervačné číslo slúži ako potvrdenie rezervácie, ako kontaktný údaj pre realizáciu akýchkoľvek ďalších úkonov súvisiacich s rezerváciou zo strany klienta. Klient je povinný rezervačné číslo bezpečne si uchovať a mať ho v prípade potreby k dispozícii. Dokument – potvrdenie rezervácie je zasielaný klientovi e-mailom na klientom zadanú e-mailovú adresu pri uskutočňovaní offline rezervácie, a to bezodkladne po pripísaní peňažných prostriedkov za klientom rezervované ubytovacie a s tým súvisiace služby na bankový účet prevádzkovateľa. V prípade, ak sa prenajímateľ a klient dohodnú na platbe prostredníctvom platby na mieste tak ako je uvedené vyššie v bode 5. tohto článku VOP, bude klientovi e-mailom zaslaný dokument – potvrdenie rezervácie s uvedením rezervačného čísla bezodkladne po pripísaní peňažných prostriedkov za úhradu zálohy 50% z ceny rezervácie na bankovú účet prevádzkovateľa. V prípade, ak sa prenajímateľ a klient dohodnú na platbe uplatnením darčekového poukazu, tak ako je uvedené vyššie v bode 5. tohto článku VOP, bude klientovi e-mailom zaslaný dokument – potvrdenie rezervácie s uvedením rezervačného čísla bezodkladne po preukázaní sa platným darčekovým poukazom zo strany klienta, resp. uvedením kódu, ktorý prináleží pre konkrétny darčekový poukaz a je na darčekovom poukaze uvedený.
- TELEFONICKÁ OFFLINE REZERVÁCIA
- Pri telefonickej offline rezervácii má klient možnosť kontaktovať prevádzkovateľa telefonicky na telefónnych číslach zverejnených na webových stránkach prevádzkovateľa, a to za účelom získania cenovej ponuky pre ním vybrané produkty poskytované prevádzkovateľom. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo odkázať klienta na uskutočnenie online rezervácie prostredníctvom online rezervačného systému prevádzkovateľa zverejneného na webovej stránke prevádzkovateľa.
- Pre postup pri telefonickej offline rezervácii inak platia obdobne ustanovenia bodov 2. až 6. ustanovených pre e-mailovú offline rezerváciu podľa týchto VOP.
- V prípade, že klient nemá e-mailovú adresu, dohodne sa prevádzkovateľ s klientom na spôsobe komunikácie a doručovania dokumentov individuálne.
Čl. IV. – CENY A PLATOBNÉ PODMIENKY
- Cenník ubytovacích a s tým spojených služieb prevádzkovateľa, resp. všetkých produktov poskytovaných prevádzkovateľom je zverejnený v elektronickej podobe na webovej stránke prevádzkovateľa, prípadne môže byť na vyžiadanie zaslaný klientovi. Klient je riadne informovaný o celkovej cene všetkých ubytovaní, balíčkov, produktov a iných poskytovaných služieb a tovarov, vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné, iných nákladov a poplatkov (pozn.: ak sa tieto uplatňujú), alebo ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, bude klient informovaný, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky.
- Celková cena ubytovacích služieb a s tým spojených služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, je určená v závislosti od termínu rezervácie pobytu, dňa, v ktorom sa má pobyt podľa rezervácie klienta uskutočniť, počtu osôb zúčastnených na pobyte a pod. Cena ubytovacích a s tým spojených služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom zahŕňa aj miestnu daň v zmysle príslušných právnych predpisov SR.
- Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeny cien, obsahu ubytovania, balíčkov, produktov a iných poskytovaných služieb a tovarov, pričom cenník zverejnený na webovej stránke prevádzkovateľa má vyznačenú svoju platnosť a je vždy aktuálne platný v čase, keď má klient záujem vytvoriť objednávku, rezervovať si ubytovanie alebo produkty, alebo si tieto priamo zakúpiť pred návštevou zariadení prevádzkovateľa.
- Zľavy, sezónne zvýhodnené produkty, aktuálne prebiehajúce platné akcie alebo iné prípadné zľavové výhody, nie je možné spájať ani kumulovať s inými zľavami, výhodami, prebiehajúcimi akciami ani promo zľavami. Aktuálne zľavy budú zverejnené na webovej stránke prevádzkovateľa.
- Klient je povinný vykonať úhradu objednaných produktov podľa týchto VOP a podľa platobných podmienok uvedených v dokumente – potvrdenie rezervácie, pričom klient má možnosť vykonať úhradu objednaných produktov niektorým z nasledovných spôsobov platby, pokiaľ nie je dohodnuté inak:
- online platobná brána – prevádzkovateľ využíva platobnú bránu zastrešenú spoločnosťou ČSOB (pozn.: vďaka tejto platobnej metóde môže klient zaplatiť online bez prihlasovania sa do internet bankingu jednoducho a bezpečne);
- platba na mieste – pri možnosti platby na mieste môže klient zaplatiť v hotovosti alebo pomocou terminálu platobnou kartou (pozn.: prípadne po dohode s prevádzkovateľom je klient oprávnený vykonať úhradu prostredníctvom bankového prevodu na bankový účet prenajímateľa, pričom cena sa považuje za uhradenú v momente, kedy bola celá suma pripísaná na účet prevádzkovateľa), , pričom pri možnosti platby na mieste sa pri rezervácií platí záloha 50% z ceny rezervácie;
- uplatnenie darčekového poukazu – klient môže produkty uhradiť aj originál darčekovým poukazom vydaným na takýto účel prevádzkovateľom. Pri uskutočnení rezervácie je klient povinný uviesť kód z darčekového poukazu vydaného prevádzkovateľom, ktorým klient disponuje. Darčekový poukaz je klient povinný predložiť ako platidlo u prevádzkovateľa najneskôr pri nástupe na pobyt alebo produkt, inak sa na takýto poukaz pri platbe nemôže prihliadať.
- Forma úhrady závisí od zvoleného spôsobu rezervácie produktov klientom ( pozn.: online alebo offline rezervácia). Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo rozšíriť alebo obmedziť jednotlivé spôsoby platby alebo určiť platobné podmienky pri rezervácii vo vzťahu k jednotlivým spôsobom rezervácie služieb (pozn.: online alebo offline rezervácia), jednotlivým termínom a pod. O možnostiach formy úhrady je klient informovaný priamo na webovej stránke prevádzkovateľa, prostredníctvom ktorej uskutočňuje online rezerváciu, po vyplnení všetkých požadovaných údajov a pred úhradou ním rezervovaných produktov a potvrdení objednávky s povinnosťou platby, alebo je o tomto informovaný priamo prevádzkovateľom a/alebo povereným pracovníkom prevádzkovateľa e-mailom alebo telefonicky pri offline rezervácii.
- Nezaplatenie celej sumy v rozpore s dohodnutými obchodnými a platobnými podmienkami sa považuje za podstatné porušenie zmluvy klientom (vzájomnej dohody), prípadne individuálnej dohody.
- Pri podstatnom porušení zmluvy klientom alebo v prípade riadneho nezaplatenia ceny alebo nezaplatenia v termíne splatnosti uvedenom v zmluve, na faktúre, na zálohovej faktúre alebo v dokumente – potvrdenie rezervácie má prevádzkovateľ právo od zmluvy odstúpiť alebo objednávku (rezerváciu) stornovať. V takýchto prípadoch má prevádzkovateľ nárok aj na náhradu škody alebo ušlý zisk, ktorý si môže u klienta uplatňovať.
- Klientovi nebude poskytnutá žiadna finančná, ani iná náhrada za objednané a nevyčerpané ubytovanie, balíčky, produkty, resp. za zmeny objednaných ubytovaní alebo produktov, ktorých neabsolvovanie a nečerpanie bolo zapríčinené na strane klienta.
Čl. V. – PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA, POUČENIE KLIENTA
- Klient má právo:
- na poskytnutie produktov (služieb alebo tovarov) v dohodnutom rozsahu, kvalite, termíne, ako aj na podanie potrebných informácii k cene a obsahu produktov;
- na zrušenie objednaných produktov pri súčasnom akceptovaní storno podmienok podľa týchto VOP;
- bezodkladne písomne oznámiť zmenu v osobe účastníka spolu s ostatnými náležitosťami, ktoré obsahuje objednávka produktov a osobitne aj pri darčekovom poukaze, ak bol vystavený na konkrétne meno klienta;
- využívať všetky priestory, ktoré mu boli v súvislosti s objednanými produktami počas jeho pobytu v zariadeniach prevádzkovateľa umožnené a poskytnuté a ktoré má právo na základe potvrdenej rezervácie užívať, s výnimkou mimoriadnych udalostí alebo zmien nezavinených na strane prevádzkovateľa, o ktorých bude klient vopred informovaný.
- Osobitné poučenie klienta ako spotrebiteľa, v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku pri ubytovacích službách a iných s tým súvisiacich službách:
- Spotrebiteľ (klient) nemôže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, predmetom ktorej je poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník (prevádzkovateľ) poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote.
- Spotrebiteľ (klient) má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku pri tovaroch, ktoré môže obchodník (prevádzkovateľ) ponúkať, ako napr. darčekový poukaz, resp. iný tovar, ak by ho prevádzkovazeľ ponúkal a spotrebiteľ (klient) ho zakúpi výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu. V takomto prípade (pozn.: bod 2. tohto článku VOP) obchodník (prevádzkovateľ) informuje, že:
- spotrebiteľ (klient) môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom (klient), pričom tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom (klientom) okamihom, keď spotrebiteľ (klient) alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru;
- spotrebiteľ (klient) môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
- spotrebiteľ (klient) môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa (klienta) na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa (klienta), ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa (klienta) odstúpiť od zmluvy;
- spotrebiteľ (klient) môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ (klient) informujte obchodníka (prevádzkovateľa) o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, e-mailom, faxom a pod.), a to: poštou na adresu: Matej Budaj, Cintorínska 387/10, 059 18 Spišské Bystré a/alebo prostredníctvom e-mailu: info@skandinavskedomceky.sk
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku:
Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku
Komu: Matej Budaj, Cintorínska 387/10, 059 18 Spišské Bystré
e-mail: info@skandinavskedomceky.sk
Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu (tovaru): darčekový poukaz, iný tovar (uveďte konkrétne aký) …………………………………………………………
Dátum objednania /dátum prijatia: …………………………………………………………………………………………….
Meno a priezvisko spotrebiteľa: ………………………………………………………………………………………………….
Adresa spotrebiteľa: ………………………………………………………………………………………………………………….
Podpis spotrebiteľa: ………………………………………………………………………………………………………………….
Dátum: ……………………………………………………………………………………………………………………………………
- lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ (klient) najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi (prevádzkovateľovi);
- spotrebiteľ (klient) môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník (prevádzkovateľ) na základe zmluvy uzavretej na diaľku dodal alebo poskytol viacero produktov;
- účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa zmluvné strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy;
- doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka (prevádzkovateľa) bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník (prevádzkovateľ) alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom (prevádzkovateľom);
- obchodník (prevádzkovateľ) alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy požadovať od spotrebiteľa (klienta) len úhradu nákladov ((náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi (prevádzkovateľovi) alebo osobe určenej obchodníkom (prevádzkovateľom) na prevzatie tovaru. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi (klientovi) dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ (klient) výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom (prevádzkovateľom). Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ (klient), a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom (prevádzkovateľom) ));
- dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nesie spotrebiteľ (klient).
Dôsledky odstúpenia od zmluvy:
- Po odstúpení od zmluvy budú klientovi vrátené všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru ku klientovi. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si klient zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý prevádzkovateľ ponúka. Platby budú klientovi vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bude prevádzkovateľovi doručené oznámenie klienta o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký klient použili pri jeho platbe, ak klient výslovne nesúhlasil s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
- S vrátením platby môžeme prevádzkovateľ čakať do vrátenia tovaru späť na adresu prevádzkovateľa alebo do preukázania, že klient tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.
- Klient zašle tovar späť alebo ho osobne prineste na adresu prevádzkovateľa: Matej Budaj, Cintorínska 387/10, 059 18 Spišské Bystré, najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak klient tovar odošle späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša klient.
- Klient zodpovedá len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
- V prípade, že klient použije darčekový poukaz a objedná (rezervuje) prevádzkovateľom poskytované produkty v zmysle podmienok a v termínoch stanovených na darčekovom poukaze, ktoré budú klientovi aj záväzne potvrdené, v takom prípade sa bude následne uplatňovať postup podľa tohto článku VOP.
- Klient má povinnosť:
- pristupovať ku všetkým osobám, nehnuteľnostiam, ubytovacím a ostatným zariadeniam prevádzkovateľa, ako aj okoliu tak, aby svojim konaním a správaním neobmedzil a/alebo neohrozil priebeh využívania poskytovaných služieb, seba, ostatných klientov, alebo pracovníkov prevádzkovateľa, v opačnom prípade klient nesie plnú zodpovednosť za následky spôsobené a zapríčinené takýmto jeho správaním;
- dodržiavať ustanovenia týchto VOP, ktoré predstavujú aj ubytovací poriadok prevádzkovateľa, ako aj dodržiavať reklamačný poriadok, ktorý je súčasťou týchto VOP, ako aj dodržiavať Prevádzkový poriadok pre ubytovacie zariadenie karavánového typu, Prevádzkový poriadok pre zariadenia starostlivosti o ľudské telo (pozn.: tieto sú zverejnené v tlačenej podobe v zariadeniach prevádzkovateľa), upozornení a odporúčaní zverejnených v priestoroch zariadení prevádzkovateľa alebo na webovej stránke prevádzkovateľa;
- rešpektovať pokyny a odporúčania zaslané v dokumente – potvrdenie rezervácie, resp. objednávky;
- v prípade zrušenia potvrdenej objednávky alebo voľne predávaných iných produktov, oznámiť túto skutočnosť prevádzkovateľovi, na základe čoho si prevádzkovateľ môže uplatňovať storno poplatky podľa týchto VOP, ktoré budú voči klientovi uplatnené.
Čl. VI. – PRÁVA A POVINNOSTI PREVÁDZKOVATEĽA
- Prevádzkovateľ má povinnosť pred predajom produktov, darčekových poukazov alebo iných ním poskytovaným produktov, pravdivo informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú mu známe a ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie klienta o kúpu týchto ponúkaných produktov alebo darčekových poukazov.
- Ak nastanú okolnosti brániace poskytnúť produkty klientovi podľa vopred dohodnutých podmienok (čiastočne alebo úplne), a to z dôvodu zásahu „vyššej moci“, ktorú aj napriek maximálnemu úsiliu o odvrátenie stavu, nie je možné tomuto zo strany prevádzkovateľa zabrániť, prevádzkovateľ bude bezodkladne o tomto informovať klienta a vyhradzuje si právo zmeniť pobyt alebo poskytnutie objednaného produktu, a to vzhľadom na prevádzkové a kapacitné možnosti v zariadeniach prevádzkovateľa. V takomto prípade prevádzkovateľ navrhne klientovi využitie iného pobytu a produktov v rovnakej kvalite, štandarde, poskytovanej úrovni a cene a ak klient nebude súhlasiť s poskytnutou navrhovanou zmenou, nemá právo na náhradu škody, ani iné náhradné plnenie, ktoré by mohlo prevádzkovateľovi spôsobiť neprimerané a nadbytočné náklady.
- V prípade, že niektorá zo zmluvných strán nebude môcť splniť svoju zmluvnú povinnosť v dôsledku zásahu vyššej moci, t.j. okolnosti vylučujúcej zodpovednosť v zmysle platných právnych predpisov SR, ako nepredvídateľnej a neodvrátiteľnej objektívnej okolnosti (napr.: živelná katastrofa, štrajk, vojna, zemetrasenia, pandémie a pod.) za takéto nesplnenie povinnosti nezodpovedá, pokiaľ vplyv takejto okolnosti nemohla odvrátiť. Za zásah vyššej moci nie je možné považovať okolnosti majúce subjektívny charakter, resp. ktoré vzniknú, ako výsledok osobných alebo ekonomických pomerov zmluvnej strany. Prevádzkovateľ nezodpovedá klientom v prípade, ak klient, ktorému bola nemožnosť využitia služby oznámená, túto skutočnosť neoznámil ostatným klientom, pre ktorých bola služba rezervovaná.
- Prevádzkovateľ má právo predčasne ukončiť klientovi využívanie ním objednaných produktov (odstúpiť od zmluvy) v prípade, ak klient aj napriek opakovaným upozorneniam prevádzkovateľa alebo jeho pracovníkov hrubo porušuje dobré mravy, nevhodným spôsobom obťažuje, resp. ohrozuje ostatných klientov, pracovníkov prevádzkovateľa, ich bezpečnosť, zdravie, majetkové hodnoty alebo inak hrubo porušuje ustanovenia uvedené v týchto VOP.
- Prevádzkovateľ je oprávnený:
- výhradne a jednostranne pristúpiť k zmene týchto VOP. Aktuálne znenie VOP je vždy zverejnené na webovej stránke prevádzkovateľa a klient má týmto možnosť sa s nimi vopred oboznámiť ešte pred objednaním produktov (odoslania rezervácie);
- vykonať zmenu rozsahu, obsahu, resp. podmienok ponúkaných produktov. Aktuálne ponuky sú vždy zverejnené na webovej stránke prevádzkovateľa a klient má týmto možnosť sa s nimi vopred oboznámiť ešte pred ich objednaním (pred odoslaním rezervácie);
- vykonať zmeny cenníka (cien ubytovania, balíčkov, poukazov a/alebo ďalších produktov), ako aj vykonať zmeny podmienok poskytovania ubytovania, balíčkov poukazov a iných produktov; Aktuálne znenia a ponuky sú vždy zverejnené na webovej stránke prevádzkovateľa a klient má týmto možnosť sa s nimi vopred oboznámiť ešte pred ich objednaním (odoslaním rezervácie);
- uplatňovať storno-poplatky vo výške a za podmienok upravených v týchto VOP.
Čl. VII. – ZMENA REZERVÁCIE (OBJEDNÁVKY), NENASTÚPENIE NA ČERPANIE SLUŽBY, PREDČASNÝ ODCHOD Z ČERPANIA SLUŽBY, ZRUŠENIE REZERVÁCIE (OBJEDNÁVKY), STORNO POPLATKY
- Potvrdené ubytovanie, balíčky, produkty alebo iné ďalšie prevádzkovateľom poskytované služby je možné stornovať, a to písomne (alebo e-mailom alebo ďalšími preukázateľnými formami) na adresu prevádzkovateľa uvedenú v týchto VOP. Počet dní určujúce výšku storna sa počíta odo dňa preukázateľného doručenia storna prevádzkovateľovi a dňa príchodu na ubytovanie (deň nástupu na ubytovanie alebo iný produkt) uvedený v dokumente – potvrdenie rezervácie.
- Storno-poplatkom sa rozumie zmluvná pokuta, ktorú je klient povinný uhradiť, ak nemohol prevádzkovateľ ujme zabrániť (obsadiť už daný termín iným zákazníkom).
- Ak klient stornuje rezerváciu vopred dohodnutých a potvrdených objednaných ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa a prevádzkovateľ nemohol zabrániť vzniku ujmy, t. j. obsadiť termín iným klientom, je klient povinný prevádzkovateľovi uhradiť storno-poplatok podľa týchto VOP nasledovne:
- storno 7 a viac dní pred dňom príchodu – storno poplatok 50 % z celkovej ceny, ak nemohol prevádzkovateľ ujme zabrániť, t. j. obsadiť daný termín iným klientom (odpočítava sa stravovanie, v prípade ak bolo objednané);
- storno menej ako 7 dní pred dňom príchodu – storno poplatok 100 % z celkovej ceny, ak nemohol prevádzkovateľ ujme zabrániť, t. j. obsadiť daný termín iným klientom (odpočítava sa stravovanie, v prípade ak bolo objednané);
- storno pri predčasnom ukončení pobytu zo strany klienta – 100 % z celkovej ceny pobytu (odpočítava sa stravovanie pripadajúce na dni po predčasnom ukončení pobytu, v prípade ak bolo objednané), ak nemohol prevádzkovateľ ujme zabrániť, t. j. obsadiť už daný termín iným klientom.
- Storno-poplatok sa uplatňuje aj v prípade, že klient neoznámil stornovanie rezervácie, objednávky alebo jej časti a objednané zarezervované produkty neboli vyčerpané alebo na zarezervované produkty klient nenastúpil a prevádzkovateľ nemohol ujme zabrániť, t. j. obsadiť daný termín iným zákazníkom (odpočíta sa stravovanie, v prípade ak bolo objednané).
- V prípade, ak klient odstúpi od zmluvy alebo zruší rezerváciu alebo nenastúpi na rezervované produkty kvôli mimoriadnym prípadom (úmrtie, závažná choroba vyžadujúca hospitalizáciu v nemocnici, živelná katastrofa, atď.), v takýchto prípadoch bude prevádzkovateľ posudzovať storno-poplatok individuálne a klient musí takéto konanie preukázať predložením relevantného dôkazu.
- Zmena počtu osôb pre ubytovacie a s tým súvisiace služby prevádzkovateľa je obmedzená kapacitou a počtom lôžok v ubytovacom zariadení prevádzkovateľa.
- Klientovi nevzniká právo na akúkoľvek finančnú či nefinančnú náhradu, náhradné plnenie alebo náhradu škody, ak nevyužil ním rezervované (objednané) služby poskytované prevádzkovateľom vôbec alebo čiastočne z akýchkoľvek dôvodov na strane klienta alebo bez uvedenia dôvodu, ako aj v prípade, že klient nemohol v celom rozsahu vyčerpať ním rezervované (objednané) služby poskytované prevádzkovateľom z dôvodov nerešpektovania pokynov a inštrukcií prevádzkovateľa a/ alebo pracovníkov prevádzkovateľa o časovom harmonograme.
- Presun termínu využitia ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa je možný počas šiestich (6) mesiacov bezprostredne nasledujúcich po dni zrušenia čerpania ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa. Pre vylúčenie pochybností platí, že lehota šiestich (6) mesiacov je zachovaná, ak deň príchodu na náhradný termín využitia ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa je najneskôr posledným dňom lehoty šiestich (6) mesiacov odo dňa zrušenia čerpania ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa.
- V prípade, že sa klient rozhodne využiť presun termínu využitia ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, určí si po dohode s prevádzkovateľom nový termín. V prípade, že cena ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, v klientom vybratom náhradnom termíne využitia ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, je vyššia ako cena ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, v pôvodnom termíne, bude prevádzkovateľ informovať klienta o povinnosti doplatiť rozdiel medzi cenou ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, v náhradnom termíne a cenou ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, v pôvodnom termíne. Cena za ubytovacie a s tým súvisiace služby prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, v pôvodnom termíne sa považuje za cenu za ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, v náhradnom termíne, ibaže by cena za ubytovacie a s tým súvisiace služby prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, bola vyššia ako cena za ubytovacie a s tým súvisiace služby prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, v pôvodnom termíne. V prípade, že klient o ďalší náhradný termín nebude mať záujem, bude klientovi vrátená ním uhradená cena ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom rovnakým spôsobom, ako bola realizovaná úhrada za ubytovacie a s tým súvisiace služby prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom zo strany klienta, a to do 14 dní. V prípade, ak klient s uhradením vyššej ceny ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom v náhradnom termíne súhlasí, považuje sa klientom uhradená cena ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom v pôvodnom termíne za časť zaplatenej ceny ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom v náhradnom termíne, a klient je povinný uhradiť doplatok ceny spôsobom a v termíne určenom prevádzkovateľom. Od okamihu doručenia dokumentu – potvrdenie rezervácie klientovi na využitie ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom v náhradnom termíne platia pre túto rezerváciu storno podmienky podľa tohto článku VOP, ako aj ostatné ustanovenia týchto VOP.
- V prípade, ak nedôjde v lehote podľa bodu 8. týchto VOP k výberu náhradného termínu využitia ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom zo strany klienta, bude klientovi vrátená ním uhradená cena ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom rovnakým spôsobom, ako bola realizovaná úhrada za ubytovacie a s tým súvisiace služby prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom zo strany klienta, a to do 14 dní po dni uplynutia lehoty šiestich (6) mesiacov odo dňa zrušenia rezervácie z dôvodov podľa týchto obchodných podmienok. V takýchto prípadoch má prevádzkovateľ nárok na náhradu škody alebo ušlý zisk, ktorý si môže u klienta uplatňovať, ak prevádzkovateľovi právo na náhradu škody alebo ušlý zisk vzniklo.
- Nemožnosť využitia ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom z kapacitných dôvodov, t.j. z dôvodov obsadenosti, nie je dôvodom na predĺženie lehoty na využitie ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom v náhradnom termíne definovanej v bode 8 týchto VOP.
- Prevádzkovateľ nezodpovedá za žiadne ďalšie náklady či škodu, ktoré vzniknú klientovi s príchodom alebo odchodom do a z miesta ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, ktoré nie sú zahrnuté v cene ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom, alebo v súvislosti s predĺženým pobytom klienta. Rovnako tak klient z uvedených dôvodov nemá právo na akúkoľvek inú finančnú či nefinančnú náhradu alebo náhradné plnenie či náhradu škody.
Čl. VIII. – REKLAMAČNÝ PORIADOK
- Reklamačný poriadok upravený v tomto článku VOP upravuje postup a práva zo zodpovednosti za vady.
- Poskytovanie ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. poskytovanie produktov prevádzkovateľa sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v spojení s príslušnými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov. Uvedené platí v prípade, že je klientom spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Pre účely týchto VOP sa prevádzkovateľ vo vzťahu k spotrebiteľom považuje za obchodníka v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonní.
- Klient má právo na poskytnutie ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom v dohodnutom alebo bežnom rozsahu, kvalite, množstve a termíne.
- Reklamáciou je uplatnenie zodpovednosti za vady poskytnutých produktov.
- Prevádzkovateľ zodpovedá za vady, ktoré majú produkty pri ich poskytnutí.
- Klient si pri príchode na ubytovanie vo vlastnom záujme prekontroluje stav a funkčnosť zariadení na izbe a prípadnú nefunkčnosť a/alebo poškodenia ihneď nahlási prevádzkovateľovi.
- Zjavnými vadami sú vady zistiteľné pri preberaní poskytovanej služby (napr. množstevná odchýlka, nekvalitne poskytnutá služba), ktoré je klient povinný okamžite oznámiť prevádzkovateľovi.
- Prevádzkovateľ nezodpovedá za vady, ktoré klient spôsobil sám, ako ani za vady, o ktorých klient pred začatím poskytovania služby vedel alebo vedieť musel alebo bol na vady služby výslovne a jasne prevádzkovateľom upozornený, ani za vady, ktoré vznikli v dôsledku pôsobenia vyššej moci.
- V prípade, ak sú klientovi poskytované produkty nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu ako bolo vopred dohodnuté alebo ako je bežné, vzniká klientovi právo na reklamáciu.
- Klient je povinný uplatniť nároky z vád produktov (reklamáciu) bezodkladne – ihneď po takomto zistení, najneskôr na ďalší pracovný deň, alebo po dni, v ktorom sa dohodnuté a zaplatené služby alebo tovary neposkytli. Na reklamácie (predovšetkým pri službách) uplatnené až po týchto lehotách nemôže prevádzkovateľ prihliadať, nakoľko pre objektívne zistenie a posúdenie vytýkanej vady na poskytnutej a predanej službe/tovare, ako aj za účelom správneho vybavenia reklamácie, je žiadúce uplatnenie reklamácie ihneď po zistení vady, aby márne plynutie času alebo nečinnosť klienta, napr. nezapríčinilo zhoršenie stavu, nemožnosť zistenia vady alebo aj vznik iných ďalších škôd.
- Klient je povinný pri uplatnení reklamácie predložiť doklad o zakúpení produktov prevádzkovateľa (objednávka, faktúra, pokladničný blok, zmluva a pod.), ak má takýto doklad k dispozícii.
- Ak to povaha reklamovaného plnenia vyžaduje, je potrebné, aby klient pri uplatňovaní reklamácie predložil aj vec, ktorej vadu vytýka v rámci reklamačného konania.
- Ak to povaha reklamovaného plnenia vyžaduj, je klient povinný umožniť prevádzkovateľovi a/alebo poverenému pracovníkovi prevádzkovateľa prístup do priestoru, ktorý mu bol poskytnutý na prechodné ubytovanie, aby sa bolo možné presvedčiť o odôvodnenosti reklamácie.
- Prevádzkovateľ zaeviduje uplatnenú reklamáciu do reklamačného protokolu s uvedením okolností reklamácie a vád uvádzaných klientom. O uplatnení reklamácie vydá prevádzkovateľ klientovi potvrdenie. Prevádzkovateľ po preskúmaní uplatnenej reklamácie rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď. Ak povaha uplatnenej reklamácie neumožňuje jej vybavenie ihneď, prevádzkovateľ oznámi klientovi lehotu na vybavenie reklamácie. Lehota na vybavenie reklamácie nepresiahne 30 dní odo dňa jej uplatnenia, ibaže pre objektívne dôvody nie je možné túto dodržať. V takomto prípade prevádzkovateľ informuje klienta o lehote na vybavenie reklamácie. Pre účely vybavenia reklamácie je klient povinný oznámiť kontaktné údaje, prostredníctvom ktorých bude klient vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie v prípade, že nie je možné vybaviť reklamáciu ihneď po jej uplatnení priamo na mieste.
- Klient je povinný poskytnúť súčinnosť potrebnú na vybavenie reklamácie, najmä podať o informácie o objektívnych skutočnostiach týkajúcich sa reklamácie. Ak to povaha reklamácia vyžaduje, klient umožní pracovníkom prevádzkovateľa vstup do priestorov, ktoré mu boli poskytnuté na prechodné ubytovanie, aby bolo možné presvedčiť sa o dôvodnosti a oprávnenosti reklamácie.
- Reklamácie sa uplatňujú nasledovne:
- vady na úseku ubytovacích a stravovacích služieb: u prevádzkovateľa a/alebo u povereného pracovníka prevádzkovateľa, a to osobne priamo na mieste poskytnutia a/alebo osobne v sídle prevádzkovateľa a/alebo elektronicky formou e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu prevádzkovateľa a/alebo písomne na adresu sídla prevádzkovateľa;
- vady na úseku lesnej sauny: u prevádzkovateľa a/alebo povereného pracovníka prevádzkovateľa, a to osobne priamo na mieste poskytnutia a/alebo osobne v sídle prevádzkovateľa a/alebo elektronicky formou e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu prevádzkovateľa a/alebo písomne na adresu sídla prevádzkovateľa.
- V prípade, že prevádzkovateľ uzná oprávnenosť reklamácie klienta, poskytne klientovi náhradné plnenie.
- Vady odstrániteľné:
v prípade, že sa jedná o vadu, ktorá je odstrániteľná, klient má právo žiadať prevádzkovateľa o bezplatné odstránenie tejto vady a prevádzkovateľ túto vadu v primeranej lehote odstráni. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý prevádzkovateľ potrebuje na posúdenie vady a jej odstránenie s prihliadnutím na povahu a závažnosť vady;
- na úseku ubytovacích služiebmá klient právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov;
- na úseku lesnej saunymá klient právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov;
- na úseku stravovacích služieb, ak nie je dodržaná správna akosť, hmotnosť, teplota, miera alebo cena, má klient právo požiadať o bezplatné, riadne a včasné odstránenie danej chyby. Nedostatky týkajúce sa akosti stravy a nápojov, ktoré sú určené na okamžitú konzumáciu, musí klient reklamovať ihneď po zistení nedostatku (tzv. že by nemalo byť skonzumované viac ako 1/4 z porcie jedla alebo nápoja). V prípade, že sa zistené nedostatky týkajú množstva alebo hmotnosti stravy a/alebo nápojov určených k okamžitej konzumácii, musí ich klient reklamovať ešte pred začatím konzumácie (tzn. pred prvým ochutnaním).
- Vady neodstrániteľné:
- na úseku ubytovacích služiebv prípade, ak nie je možné odstrániť chyby technického charakteru (porucha vykurovacieho systému a pod.) alebo iné vady, má klient po dohode s prevádzkovateľom právo na poskytnutie primeranej zľavy z ceny ubytovania;
- v prípade, že nie je možné vady na úseku stravovacích služieb odstrániť, má klient právo na kompletnú výmenu jedla alebo nápoja, alebo na vrátenie ním zaplatenej ceny jedla a/alebo nápojov.
- V prípade, že prevádzkovateľ oprávnenosť reklamácie klienta neuzná (odmietne dôvody reklamácie), informuje klienta o dôvodov neuznania reklamácie písomne (pozn.: za písomné informovanie sa rozumie aj informovanie prostredníctvom e-mailovej komunikácie na e-mailovú adresu klienta).
- Klient má v prípade oprávnenej reklamácie právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo musí uplatniť u prevádzkovateľa najneskôr do dvoch (2) mesiacov od vybavenia oprávnenej reklamácie, inak toto právo zanikne.
- Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na individuálne posúdenie každého jednotlivého prípadu reklamácie.
Čl. IX. – OSOBITNÉ USTANOVENIA
- Check-in (ubytovanie) je možný v deň nástupu od 14:00 hod. Check-out (odchod z ubytovania) je možný v deň odchodu do 10:00 hod., v prípade oneskoreného odovzdania ubytovania prevádzkovateľovi po tomto termíne je prevádzkovateľ oprávnený klientovi účtovať poplatok vo výške 100% z ceny za ubytovanie platnej v daný deň, ak nebolo dohodnuté inak.
- Pri odchode z ubytovania je klient povinný vypnúť elektrické spotrebiče a osvetlenie miestností, uzamknúť vchodové dvere a kľúče odovzdať prevádzkovateľovi alebo poverenému pracovníkovi prevádzkovateľa.
- Užívanie zariadení prevádzkovateľa je povolené len osobám, ktoré nie sú postihnuté infekčnými chorobami.
- V čase od 22:00 hod. do 07:00 hod. je klient povinný dodržiavať v ubytovacej časti objektu prenajímateľa nočný kľud.
- Výmena posteľnej bielizne je v izbe klienta každé 3 dni pobytu, výmena uterákov a osušiek je každý deň pobytu. Pri mimoriadnom znečistení môže klient požiadať prevádzkovateľa a/alebo povereného pracovníka prevádzkovateľa o skoršiu výmenu.
- Pobyt v saune a vírivke upravuje aj Prevádzkový poriadok zariadenia starostlivosti o ľudské telo, ktorý je v tlačenej podobe prístupný v zariadeniach prevádzkovateľa a pre klienta je záväzný.
- Klient je povinný okrem týchto VOP, ktoré sú zároveň ubytovacím poriadkom prevádzkovateľa, ako aj reklamačných podmienok, ktoré sú súčasťou týchto VOP, ako aj Prevádzkového poriadku ubytovacieho zariadenia karavánového typu a Prevádzkového poriadku zariadenia starostlivosti o ľudské telo, ktoré sú zverejnené v tlačenej podobe v ubytovacím zariadeniach prevádzkovateľa, dodržiavať počas pobytu v zariadeniach prevádzkovateľa aj bezpečnostné a protipožiarne predpisy platné v SR.
- Osoby mladšie ako 15 rokov sa môžu ubytovať a využívať ubytovacie a s tým súvisiace služby prevádzkovateľa, resp. produkty poskytované prevádzkovateľom, len v sprievode osoby staršej ako 18 rokov. Osoby vo veku 15 – 18 rokov, iba so súhlasom svojho zákonného zástupcu.
- Prevádzkovateľ odporúča využitie ním poskytovaných služieb (pozn.: predovšetkým lesnej sauny a vírivky) deťom vo veku do 6 rokov alebo osobami so zdravotnými problémami alebo zdravotne postihnutými osobami až po predchádzajúcej konzultácii s lekárom.
- Z bezpečnostných dôvodov prevádzkovateľ neodporúča klientovi nechávať deti do 12 rokov v celom objekte prevádzkovateľa bez dozoru. V prípade vzniku úrazu alebo iných nepredvídaných udalostí zodpovedá za dieťa osoba, s ktorou je dieťa prihlásené na pobyt v zariadeniach prevádzkovateľa.
- V izbe a ani v iných priestoroch prevádzkovateľa klient nie je oprávnený bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa a/alebo povereného pracovníka prevádzkovateľa premiestňovať zariadenia.
- Za škody spôsobené na zariadení prevádzkovateľa zodpovedá klient podľa príslušných platných právnych predpisov. V prípade škody spôsobenej klientom na majetku prevádzkovateľa je klient povinný uhradiť prevádzkovateľovi náhradu vzniknutej škody, najneskôr v deň skončenia svojho pobytu. V prípade škody, ktorú zapríčinilo na majetku prevádzkovateľa dieťa, zodpovednosť za škodu nesie jeho zákonný zástupca.
- Klient súhlasí s tým, že do jeho izby počas celej doby jej užívania klientom má právo vstúpiť za účelom vykonania svojich služobných povinností prevádzkovateľ a/alebo poverený pracovník prevádzkovateľa a/alebo napr. údržbár a pod.
- Prevádzkovateľ nezodpovedá za veci, ktoré klient pri pobyte v zariadeniach prevádzkovateľa zabudol a/alebo stratil. Nájdené zabudnuté veci klienta sú prevádzkovateľom evidované a uskladňované po dobu troch (3) mesiacov od ich nájdenia. Len v prípade požiadania zašle prevádzkovateľ zabudnuté veci klientovi a v tomto prípade nesie náklady na zaslanie klient.
- Prevádzkovateľ zodpovedá za vnesené veci klientom do zariadení prevádzkovateľa, ako aj za škodu na odložených veciach, len pokiaľ tieto veci boli odovzdané na to prevádzkovateľovi alebo na to určenému pracovníkovi prevádzkovateľa.
- Prevádzkovateľ nezodpovedá za akékoľvek škody vzniknuté klientovi mimo zariadení prevádzkovateľa.
- V zariadeniach prevádzkovateľa a osobitne na izbe nie je klientovi povolené používať vlastné elektrické spotrebiče okrem spotrebičov slúžiacich k osobnej hygiene a úprave zovňajšku klienta (napr. holiaci strojček, kulma na vlasy a pod.). Rovnako môže klient používať svoje elektronické zariadenia osobnej potreby (napr. mobilné telefóny, notebooky, tablety a pod.). Za akékoľvek poškodenie uvedených zariadení nenesie prevádzkovateľ žiadnu zodpovednosť.
- Do zariadení prevádzkovateľa nesmú byť vnesené žiadne zbrane, strelivo, výbušniny a/alebo iné nebezpečné predmety.
- Klient nie je oprávnený v priestoroch prevádzkovateľa držať, vyrábať alebo prechovávať omamné alebo psychotropné látky alebo jedy alebo toxické látky, infekčné alebo rádioaktívne materiály,) pokiaľ sa nejedná o liečivá, ktorých užívanie bolo klientovi predpísané lekárom.
- V prípade individuálnych požiadaviek (skorší príchod, neskorší odchod, a pod.) klient kontaktuje prevádzkovateľa za účelom dohodnutia týchto požiadaviek. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo individuálneho posúdenia a vyhovenia osobitným požiadavkám klienta.
- Prevádzkovateľ povoľuje vstup a ubytovanie zvierat v ubytovacích zariadeniach prevádzkovateľa za predpokladu, že majiteľ zvierat (klient) preukáže ich dobrý zdravotný stav (pozn.: predložením napr. veterinárneho očkovacieho preukazu, predložením pasu spoločenského zvieraťa a pod.). Cena za ubytovanie zvieraťa sa účtuje podľa platného cenníka prevádzkovateľa zverejneného na webovej stránke prevádzkovateľa. Klient sa zaväzuje, že pri pohybe svojho zvieraťa v zariadeniach prevádzkovateľa, resp. v celom objekte prevádzkovateľa sa bude riadiť pokynmi prevádzkovateľa. V prípade poškodenia zariadení prevádzkovateľa zvieraťom, je majiteľ zvieraťa (klient) povinný nahradiť takto vzniknutú škodu v plnej výške, najneskôr v deň svojho odchodu, ak sa s prevádzkovateľom nedohodne inak.
- Fajčenie je dovolené len v exteriéri. V interiéroch všetkých zariadení prevádzkovateľa je fajčenie prísne zakázané.
Čl. X. – DARČEKOVÉ POUKAZY
- Prevádzkovateľ môže vydávať darčekové poukazy, a to v rôznych nominálnych hodnotách, resp. rôznych výškach zľavy, prípadne na rôzny rozsah produktov, ktoré môže klient použiť na čerpanie produktov tak, že si na základe darčekového poukazu uplatní zľavu na poskytnutie produktov vo výške uvedenej na darčekovom poukaze. K darčekovým poukazom osobitne platia ustanovenia v týchto VOP.
- Objednanie, kúpa a použitie darčekového poukazu u prevádzkovateľa upravujú tieto VOP v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len ako „Občiansky zákonník“), ak bude darčekový poukaz vydaný prevádzkovateľom, t. j. obchodníkom Matej Budaj, s miestom podnikania Cintorínska 387/10, 059 18 Spišské Bystré (ďalej ako ,,prevádzkovateľ“). Kúpou darčekového poukazu sa prevádzkovateľ zaväzuje dodať klientovi darčekový poukaz, ktorý bude obsahovať rozsah objednaných produktov a jeho platnosť.
- Darčekový poukaz je platný odo dňa kedy je pripísaná suma v hodnote darčekového poukazu na účet poskytovateľa po dobu uvedenú na poukážke.
- Pokiaľ je cena ubytovacích služieb a s tým súvisiacich služieb poskytovaných prevádzkovateľom vyššia, ako hodnota darčekového poukazu, rozdiel je klient povinný doplatiť.
- Darčekový poukaz je cenina, ktorej falšovanie sa trestá podľa príslušných právnych predpisov platných v SR.
- Predzmluvné vzťahy a uzavretie zmluvy: darčekový poukaz si klient objednáva u prevádzkovateľa prostredníctvom online rezervačného systému prevádzkovateľa zverejneného na webovej stránke prevádzkovateľa, osobne alebo prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky. Súčasťou objednávky je rozsah produktov, ktoré sú predmetom objednávky a budú uvedené v darčekovom poukaze, cena za objednané produkty (ak ju bude klient požadovať uviesť na darčekovom poukaze), platnosť poukazu a miesto dodania darčekového poukazu v zmysle ust. § 613 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Komunikácia o rozsahu a cene predmetu darčekového poukazu je predzmluvným vzťahom medzi prevádzkovateľom a klientom. K platnému uzavretiu zmluvy dochádza okamihom, keď bude klientovi darčekový poukaz vystavený. Zmenu v obsahu zmluvy, t. j. obsahu darčekového poukazu, jeho cenu a jeho platnosť je možné zmeniť len obojstrannou dohodou zmluvných strán.
- Účinky zmluvy nastávajú zaplatením ceny darčekového poukazu zo strany klienta prevádzkovateľovi. Zaplatenie sa rozumie pripísanie finančných prostriedkov na bankový účet prevádzkovateľa v termíne splatnosti. Zaplatením za darčekový poukaz dochádza k záväznému uzavretiu kúpnej zmluvy medzi prevádzkovateľom (obchodníkom) a klientom (spotrebiteľom), ktorej predmetom je darčekový poukaz, v ktorom je uvedený rozsah zakúpených produktov a termín konkrétneho plnenia, ak už bol vopred dohodnutý (pozn.: dohoda o vlastnostiach § 496 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník), v opačnom prípade je uvedená len doba trvania platnosti darčekového poukazu.
- Darčekový poukaz po zaplatení kúpnej ceny bude dodaný na miesto dohodnuté pri objednaní darčekového poukazu v súlade s ust. § 594 a nasl. a ust. § 613 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Ostatné neuvedené podmienky sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
- Klient môže jednotlivé produkty čerpať v zmysle darčekového poukazu výhradne len do doby trvania vyznačenej platnosti uvedenej na darčekovom poukaze (ak už nebol dohodnutý konkrétny termín plnenia). V prípade, že produkty z darčekového poukazu nebudú zo strany klienta vyčerpané do skončenia jeho platnosti, klient stráca nárok na dočerpanie týchto produktov po uplynutí jeho platnosti, a to bez akejkoľvek náhrady. Produkty uvedené na darčekovom poukaze budú poskytnuté klientovi, ktorý sa takýmto dokladom preukáže alebo inému klientovi, pre ktorého bol darčekový poukaz vystavený.
- Termín čerpania produktov uvedených na darčekovom poukaze (ak už nie je stanovený priamo na darčekovom poukaze) si musí klient vopred objednať (rezervovať) prostredníctvom rezervačného systému prevádzkovateľa dostupného na webovej stránke prevádzkovateľa alebo prostredníctvom kontaktov uvedených na webovej stránke prevádzkovateľa a až po potvrdení rezervácie zo strany prevádzkovateľa, ktorej bude najskôr predchádzať preverenie voľných kapacít a termínov, sa takáto objednávka stáva záväznou.
- Darčekový poukaz nie je možné uplatniť v prevádzkových dňoch alebo prevádzkových hodinách prevádzkovateľa, počas ktorých budú v zariadeniach organizované rôzne podujatia, vystúpenia, programy, eventy alebo školenia. O týchto dňoch, prevádzkových hodinách, prevádzkových priestoroch alebo aj celej prevádzke vylúčených z možnosti využitia darčekového poukazu, bude prevádzkovateľ vopred informovať na svojej webovej stránke alebo vopred vyvesením oznamov na svojich ubytovacích a iných zariadeniach.
- Darčekový poukaz slúži ako platobný prostriedok u prevádzkovateľa. Podrobnosti uhrádzania platieb za poskytnuté služby darčekovým poukazom upravujú tieto VOP. Darčekový poukaz je klient povinný predložiť ako platidlo u prevádzkovateľa najneskôr pri nástupe na pobyt, alebo produkt, inak sa na takýto poukaz pri platbe nemôže prihliadať.
- Darčekové poukazy nie sú kumulovateľné s inými darčekovými poukazmi, zľavami, akciovými pobytmi, ani promo akciami, nie je možné ich vymeniť za hotovosť, nie je možné vydávať z hodnoty darčekového poukazu, sú neprenosné a nevymieňajú sa.
- V prípade, ak sú na darčekových poukazoch uvedené odlišné informácie ako v týchto VOP, platia prednostne informácie dohodnuté a uvedené na darčekovom poukaze.
- Informácie poskytnuté klientovi v darčekovom poukaze sú pre klienta alebo iného klienta, pre ktorého bol darčekový poukaz vydaný, záväzné. Klient (resp. iný klient) je povinný všetky údaje v darčekovom poukaze po jeho obdržaní riadne skontrolovať a v prípade nejasností, nezrovnalostí a/ alebo akýchkoľvek otázok bezodkladne po jeho obdržaní kontaktovať prevádzkovateľa za účelom riešenia takejto situácie.
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje aj na darčekový poukaz. Obsahom reklamácie musia byť vady predanej veci v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Za reklamáciu sa nepovažuje vrátenie darčekového poukazu, jeho strata alebo zničenie.
Čl. XI. – OCHRANA OSOBNÝH ÚDAJOV
- Informácie o spracúvaní osobných údajov klienta, jeho právach a ich uplatňovania sú uvedené v dokumente označenom ako Zásady ochrany osobných údajov, ktorý je zverejnený na webovej stránke prevádzkovateľa.
- Správcom osobných údajov, ktoré klient poskytuje prevádzkovateľovi v súvislosti s poskytovaním ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom je prevádzkovateľ Matej Budaj, s miestom podnikania: Cintorínska 387/10, 059 18 Spišské Bystré, IČO: 46997016, IČ DPH: SK1076609996, vedený v registri Okresného úradu Poprad, pod č. 740-28551 a spracováva ich v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Klient vyjadruje svoj súhlas so spracovaním osobných údajov ešte predtým, ako sa v zariadeniach prevádzkovateľa ubytuje.
Čl. XII. – ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)
- V prípade, ak klient nie je spokojný so spôsobom, ktorým prevádzkovateľ vybavil ním uplatnené nároky z vád služieb alebo tovaru alebo sa domnieva, že prevádzkovateľ porušil jeho iné práva, má klient právo obrátiť sa na prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak prevádzkovateľ na žiadosť klienta podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania klientom, má klient právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporu podľa ust. § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je:
- Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za vyššie uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, P.O.BOX 29, 827 99 Bratislava, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk; alebo
- iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva SR, ktorý je dostupný na internetovej adrese <https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1>;
pričom klient, má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Okrem alternatívneho riešenia sporu má klient právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Klient môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre alternatívne riešenie sporov online, ktorá je dostupná na internetovej stránke <https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK>. Viac informácií o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov je dostupných na internetovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie <https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi>.
- Formou alternatívneho riešenia sporu môžu byť riešené spory vyplývajúce zo zmluvy medzi poskytovateľom a klientom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 5 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20,- EUR. Subjekt alternatívneho riešenia sporu môže od klienta požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5,- EUR s DPH.
- Orgánom dozoru vo veciach ochrany spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), príslušné inšpektoráty SOI pre daný kraj, v súlade s územnosprávnym usporiadaním SR.
Čl. XIII. – ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Tieto VOP, ako aj všetky právny vzťahy vznikajúce na ich základe sa riadia právnym poriadkom SR. Všetky právne vzťahy týmito obchodnými podmienkami neupravené sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území SR.
- Akýkoľvek spor vyplývajúci z týchto VOP a/alebo právnych vzťahov na ich základe vzniknutých, vrátane sporov o výklad týchto VOP, v prípade, že sa medzi účastníkmi právneho vzťahu nedôjde k zmierlivému vyriešeniu sporu, bude prináležať do právomoci slovenských súdov.
- V prípade, ak by sa niektoré ustanovenia týchto VOP stali neúčinnými alebo neplatnými nedotýka sa to platnosti a účinnosti ostatných ustanovení týchto VOP.
- Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 14.11.2025.
- Tieto VOP odo dňa nadobudnutia účinnosti nahrádzajú VOP platné do 13.11.2025.
- Tieto VOP prevádzkovateľa sa vzťahujú na poskytovanie ubytovacích a s tým súvisiacich služieb prevádzkovateľa, resp. produktov poskytovaných prevádzkovateľom. V rozsahu, v akom sú ustanovenia týchto VOP odlišné od ustanovení iných všeobecných obchodných podmienok prevádzkovateľa, sú rozhodujúce ustanovenia týchto VOP.
Orgán dozoru :
Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
Bajkalská 21/A
827 99 Bratislava
Inšpektorát SOI so sídlom v Prešove pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 4675/6
080 01 Prešov
V Spišskom Bystrom, 14.11.2025